december 20, 2012

First!

Jaha, då har jag alltså blivit med blogg. Det var inte alls meningen, men min svägerska har till slut dragit in mig i blogg-världen för att lättare kunna delta i skrivövningar ifrån SkrivPuff, och förhoppningsvis utveckla mitt skrivande.

För att presentera mig lite kort är jag en IT-tekniker som tillsammans med min fästmö bor i utkanten av Stockholm. Med jobbet kommer såklart ett väldigt intresse för teknik och datorer, men jag har än större intresse för styrketräning, kost och fantasy. Jag fullkomligt älskar Fantasy-genren i alla dess former - datorspel, tv-spel, rollspel, böcker - och jag siktar på att en dag få publicera min egen fantasy-bok. Med andra ord är jag emellanåt ganska mycket utav en nörd.
Till min fästmös stora förtret är jag även ett stort fan utav EDM (Electronic Dance Music), och framförallt stilen Hardstyle. Fästmön gör dock vad hon kan för att konvertera mig till Rocker och jag måste tyvärr erkänna att hon haft större framgång än mig i mina försökt att få över henne till min sida...

Så vad kommer man hitta på min blogg? Framförallt skrivövningar och smakprov av mina egna texter (som förhoppningsvis en dag pusslas ihop till en bok...), men även en del iakttagelser och reflektioner ur min vardag och ifrån styrketräningen.

Jag skriver för min egen skull och det är mina egna personliga åsikter jag publicerar. Ta inte illa upp om jag skriver något stötande, jag tänker inte ägna mig åt personangrepp. Jag gör vad jag kan för att skriva generellt och inte syfta på någon särskild person.




2 kommentarer: